14 فواید سلامتی خوردن شکلات
نوشته شده توسط : سعید


اگر برای افراط در درمان مورد علاقه خود به توجیهی نیاز داشتید ، به جای درست آمده اید.
هشدار خبر خوب: شکلات می تواند سلامتی شما را تقویت کند. کلید واژه در اینجا "می تواند" است. بسته به شکلاتی که دقیقاً استفاده می کنید (و البته مقدار آن را می خورید) ، ممکن است از فواید تقویت کننده سلامتی دسر تخمیر شده استفاده نکنید یا نکنید.

Cordialis Msora-Kasago ، RD ، مدیر تغذیه منطقه ای Sodexo و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی می گوید: "حداقل به دنبال 70٪ کاکائو باشید." "هرچه درصد بیشتر باشد ، شکلات مغذی تر است."
جف تساتاری ، نویسنده رژیم 14 قندی بدون شکر می گوید: "همچنین برچسب سایر مواد مانند شکر اضافه شده را بررسی کنید." Csatari توضیح می دهد که حتی اگر نوعی شکلات تلخ از نظر فنی دریافت کنید ، باز هم می تواند مقدار قابل توجهی قند (و کالری همراه آن) داشته باشد. از آنجا که قند مواد جامد کاکائو سلامتی را جابجا می کند ، استعمال یک ماده شیرین با قند بسیاری از فواید سلامتی را که در مورد شکلات تلخ آموخته اید به حداقل می رساند.

با این وجود ، اگر ماسک شکلاتی کمی سیرکننده تر بخواهید ، می توانید همیشه با یکی از ترکیبات آجیل همراه شوید ، به گفته Msora-Kasago. او می گوید: "به دنبال غذاهای مفید مانند آجیل ها باشید تا اثر شکلات را افزایش دهد."

در مورد مواد مغذی که از شکلات تلخ با درصد بالاتر دریافت می کنید و مزایای سلامتی همراه آن ، بیایید نگاهی به مزایای سلامتی شکلات (و مضرات) بیندازیم. فکر کنید که این مجاز است هر روز به یک اشتیاق شکلاتی کمی تن دهید.

و برای اطلاعات بیشتر ، این 15 دسر کلاسیک آمریکایی که مستحق بازگشت هستند را از دست ندهید.
1. خطر ابتلا به بیماری های عمده را کاهش می دهد
Msora-Kasago می گوید ، شکلات غنی از فلاونوئیدها (آنتی اکسیدان های قوی) برای کمک به شل شدن رگ های خونی کار می کند ، که فشار خون را کاهش می دهد. این منجر به انبوهی از مزایا می شود ، مانند افزایش کلسترول HDL (یا "خوب") و کلسترول LDL (یا "بد") که می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.

تحقیقات از این موضوع پشتیبانی می کند ، نشان می دهد که مصرف متوسط ​​شکلات (حداکثر شش وعده در هفته) می تواند به کاهش خطر ضربان قلب سریع کمک کند ، که می تواند منجر به مشکلات قلبی یا سکته شود. مطالعه دیگری این موضوع را تأیید می کند ، نشان می دهد یک شکلات خوشمزه می تواند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب ، سکته مغزی و دیابت را کاهش دهد ، به شرطی که وعده ها را به 6 یا کمتر در هفته برسانید.

به دنبال روش های بیشتری برای سالم ماندن هستید؟ برای دریافت دستور العمل های روزانه و اخبار غذایی در صندوق ورودی خود حتما در خبرنامه ما ثبت نام کنید!

2. می تواند التهاب در بدن را تسکین دهد
دستان مردی که روی زانوی خود ماساژ می دهد ، درد
شاتر استوک
التهاب می تواند منجر به بسیاری از مسائل مربوط به سلامتی شود ، از بیماری ها گرفته تا سردرد گرفته تا عضلات و تاندون ها. شکلات می تواند یک اثر ضد التهابی در سراسر سیستم شما ایجاد کند ، به شما کمک می کند تا از بیماری ها جلوگیری کرده و سلامت شما را حفظ کند. یک مطالعه نشان داد که پلی فنول های کاکائو ترکیب باکتریایی روده را تنظیم می کنند - تعداد باکتری های خوب روده را افزایش می دهد - که می تواند این پاسخ ضد التهابی را تحریک کند. تعجبی ندارد که شکلات تلخ در لیست 30 ماده غذایی ضد التهابی است!
ممکن است از لخته شدن خون جلوگیری کند
زنی که با دست شکل قلب می گیرد
شاتر استوک
یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا شواهدی ارائه می دهد که پلی فنل های شکلات می توانند جریان خون را افزایش دهند. Msora-Kasago توضیح می دهد ، با بزرگ شدن رگ های خونی و افزایش جریان خون ، می تواند به کاهش خطر لخته شدن خون کمک کند.

4 این می تواند ذهن شما را پشتیبانی کند
مردی که در خانه روی مبل نشسته است ، اسناد را می خواند و با عینک چشمش را لمس می کند
شاتر استوک
شکلات علاوه بر اینکه باعث می شود هنگام خوردن آن لبخند بزنید ، بر مغز نیز تأثیرات مثبتی دارد. موسورا-کاساگو می گوید: "شکلات به تنظیم هورمون خوب سروتونین و دوپامین کمک می کند و می تواند روحیه را بالا ببرد."

محققان کاکائو را به بهبود توجه ، سرعت پردازش و حافظه مرتبط دانسته اند. در همین حال ، دانش دیگر می گوید که می تواند شناخت شما را در شکل عالی حفظ کند. Msora-Kasago اشاره می کند که محققان در حال بررسی ارتباط آن با مبارزه با آلزایمر هستند.

5 این می تواند به وزن شما کمک کند
مردی که شلوار جین گشاد و لاغر را نشان می دهد
شاتر استوک
Msora-Kasago می گوید: "برای مدیریت وزن ، شکلات ممکن است در کاهش مقاومت به انسولین و کنترل سطح قند خون نقش داشته باشد."

یک مطالعه نشان داد که شکلات می تواند باعث کاهش وزن بدن و BMI در افراد سالم شود ، در صورت مصرف 30 گرم در روز یا بیشتر بین چهار تا هشت هفته. (به خاطر داشته باشید ، این یک زیر گروه کوچک بود.) دیگری می گوید این درمان می تواند با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب به افراد چاق در معرض خطر مقاومت به انسولین کمک کند.

این می تواند روحیه شما را بهبود بخشد
خنده زن خوشحال
شاتر استوک
موسورا-کاساگو می گوید: "شکلات به تنظیم هورمون خوب سروتونین و دوپامین کمک می کند و می تواند روحیه را بالا ببرد." طبق بررسی هشت مطالعه شکلات در Nutrition Review ، به لطف فلاونول های قدرتمند کاکائو ، خوردن شکلات می تواند به تقویت روحیه و شناخت شما کمک کند. همانطور که می گویند ، کمی شکلات هرگز به کسی صدمه نمی زند و راهی مطمئن برای لبخند زدن شماست.


7 این می تواند حافظه شما را تیز نگه دارد
زنی که پشت میز کار می کند
شاتر استوک
در یک مقاله مروری در Frontiers in Nutrition ، تحقیقات نشان می دهد که فلاوانول های موجود در کاکائو می توانند به بهبود توجه ، سرعت پردازش و حافظه کاری کمک کنند - همه مواردی که برای موفقیت در کنار خود می خواهید. علاوه بر این ، مطالعه نشان می دهد که فلاونوئیدهای کاکائو می توانند با ارسال جریان خون بیشتر به هیپوکامپ - بخشی از مغز که در آن خاطرات ایجاد می کنید ، شناخت شما را در شکل عالی حفظ کنند. علاوه بر این ، مطالعه ای از مجله تغذیه بالینی آمریكا نشان می دهد كه فلاوانول های كاكائو می توانند به كاهش روند شناختی مربوط به افزایش سن كمك كنند.

8 این می تواند به شما کمک کند وزن خود را مدیریت کنید
مقیاس سیاه و سفید در کف حمام کاشی کاری شده

یک مطالعه از مجله بررسی های مهم در علوم غذایی و تغذیه نشان داد که شکلات می تواند وزن بدن و BMI را در افراد سالم کاهش دهد اگر 30 گرم مصرف شود - یعنی یک اونس - در روز یا بیشتر بین چهار تا هشت هفته. (به خاطر داشته باشید ، این یک زیر گروه کوچک بود.) نکته کلیدی در اینجا: اندازه های سهم خود را تماشا کنید و به میله هایی با کاکائو بیشتر از شکر بچسبید.

9 می تواند عوارض چاقی را بهبود بخشد
زنی که دور کمر را اندازه می گیرد
شاتر استوک
طبق مطالعه ای در مجله تغذیه بالینی اروپا ، محققان دریافتند که یک درمان شکلات می تواند با کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب به افراد چاق در معرض خطر مقاومت به انسولین کمک کند. Msora-Kasago می گوید: "برای مدیریت وزن ، شکلات ممکن است در کاهش مقاومت به انسولین و کنترل سطح قند خون نقش داشته باشد." مطمئن باشید که از هرکدام از این 17 ماده غذایی بد که می توانید پزشک شما را وحشت زده کند ، دور می مانید!

10 این می تواند به شما کمک کند در هنگام HIIT احساس بهتری داشته باشید
احتمالاً شنیده اید که شیر شکلات انتخاب خوبی برای بعد از تمرین برای آن ترکیب عالی پروتئین کربوهیدرات است. یک مطالعه از ژورنال انجمن بین المللی تغذیه ورزشی نشان داد ، خوب ، شکلات تلخ همچنین می تواند در دوره های کوتاه مدت ورزش شدید به شما کمک کند. شکلات تلخ میزان اکسیژن مورد نیاز را کاهش می دهد ، بنابراین می توانید واقعاً آن را با سرعت زیاد به پا کنید.


11 این یک انتخاب عالی به شما می دهد
زن خسته کار
شاتر استوک
یک اونس شکلات تلخ با 70٪ کاکائو حدود 25 میلی گرم کافئین دارد. (برای مقایسه ، یک فنجان قهوه هشت اونسی حدود 95 میلی گرم دارد.) گرچه یک تن نیست ، اما اگر به ماده محرک حساس هستید ممکن است دچار لرزش شوید ، بنابراین نزدیک به زمان خواب مراقب میزان مصرف خود باشید.

12 این می تواند میزان کالری دریافتی شما را افزایش دهد
شکلات
شاتر استوک
شکلات تلخ فواید زیادی برای سلامتی دارد ، اما اگر به اندازه های سهم خود پایبند نباشید ، می توانید کالری بیشتری از آنچه می خواهید مصرف کنید. شکلات تلخ معمولاً حاوی حدود 170 کالری در هر اونس است که اگر از یک وعده روزانه فراتر بروید ، می تواند اضافه شود. همین امر در مورد شیر یا شکلات سفید وجود دارد که می تواند بیش از 200 کالری در هر وعده افزایش یابد.

در مورد شکلات های لذیذ ، مثل آنهایی که از مواد پر کننده میوه ای یا خامه ای استفاده می کنند؟ این جایی است که کالری شما واقعاً می تواند از بین برود. اگر می خواهید مقداری وزن کم کنید ، این میزان کالری در هفته است که باید برای کاهش وزن بخورید.

[ترجمه گوگل] این می تواند ولع مصرف قند بیشتری ایجاد کند
دسر
شاتر استوک
اگر هنوز به دنبال شیر پر از شکر یا شکلات سفید هستید ، به جای کاکائو واقعی ، بدن خود را به همان خوبی که ذکر کردیم انجام نمی دهید. شکر اضافه شده می تواند به سلامتی شما آسیب برساند ، مانند افزایش چربی شکم ، خرد کردن روحیه و افزایش خطر بیماری ها. مصرف بیش از حد مواد شیرین نیز می تواند باعث شود مقدار بیشتری از آنها میل کنید. این دلیل دیگری است که شما می خواهید هرگز از 35 قندترین وعده های غذایی رستوران موجود در سیاره را سفارش ندهید!

14 این باعث می شود که شما کاکائوی بیشتری بخواهید
شکلات تلخ
شاتر استوک
این ولع مصرف شکلات شوخی ندارد. و آنها می توانند ناشی از یک واکنش شیمیایی در مغز باشند. یک مطالعه از Physiology & Behavior نشان می دهد که شکلات می تواند یک واکنش مغزی مانند دارو ایجاد کند که باعث می شود شما بیشتر و بیشتر برگردید. بنابراین قوی بمانید و به یک وعده پایبند باشید.

 

 

لینک کوتاه: http://gg.gg/uyi48





:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: